vrijdag 6 mei 2011

Maandag 2 mei 2011 Den Haag Koninklijke Schouwburg

In Den Haag zou het Joshua-dag worden. Maar Cor speelt hier zijn laatste Medea. Daarom is het vandaag Dag Cor-dag.
De voorstelling loopt zoals het moet. Maar het ritme is trager dan anders en daardoor lijkt het alsof Medea in Den Haag niet echt op stoom komt. Maar ik ben ervan overtuigd dat de mensen in de zaal daar niets van merken. Als er bij de telvisie in een live uitzending iets mis ging achter de schermen, zeiden we na afloop ook vaak: "daar hebben ze thuis niks van gemerkt". Ko van de Bosch is vandaag bij de voorbespreking in de foyer. Dat is heel fijn voor alle vragen over de manier waarop de tekst van onze Medea tot stand is gekomen. Het is ook heel fijn voor mij, omdat mijn stem na alle opwinding van het verkregen ridderschap dunner is geworden en nu ook het gevecht tegen de hooikoorts dreigt te verliezen. Na afloop van de voorstelling haasten we ons naar de artiestenfoyer om Cor uit te zwaaien, met champagne, bloemen en een cadeau. In bijzijn van drie familieleden van mij, die mij zijn komen verrassen met hun bezoek aan Medea,  gaat Cor op een krukje staan.  Hij spreekt ons eerst in het Italiaans toe, tot vreugde van zijn trotse moeder en tante die ook aanwezig zijn. Volgens Cor heeft hij een fantastische tweede ronde gehad bij Medea. Dat is ook zo. We zijn allemaal dol op Cor, op zijn ontwapende wijsneuzigheid en op zijn lach waarmee hij het kind in hem vasthoudt. De mooie Ellebelle taart die ik voor mijn ridderschap heb gekregen, geef ik door aan Cor. Hierbij citeer ik graag zijn moeder die hem vaak heen en weer bracht. Als ze Cor alleen bij ons liet, zei ze altijd:  "Ciao bambino. Ciao mi amor".   





voor meer foto's zie:
https://picasaweb.google.com/noranorabey/MedeaReprise32020511DenHaagKoninklijkeSchouwburg?authkey=Gv1sRgCLODoafQkvWEjQE#


Geen opmerkingen: