zaterdag 7 mei 2011

Vrijdag 6 mei 2011 Deventer Schouwburg Gastblog Eriq Elias


Gezellig, ik ga vandaag naar Deventer, “mijn” Medea familie cateren……..
We beginnen vandaag niet zo vroeg, ik ben om 14 uur in Nieuwer ter Aa om het eten op te halen en ben blij verrast dat er vandaag nasi met sate op het menu staat, iets wat ikzelf ook erg lekker vind.
De reis naar Deventer verloopt voorspoedig, onderweg draai ik gezellig een cd van Trijntje Oosterhuis en zing uit volle borst mee, niemand die het kan horen denk ik…. Echter het is mooi weer en mijn raam staat open…. Op een gegeven moment zie ik aan de mensen die voor een stoplicht staan te wachten dat ik best wel een beetje minder kan…. Nou, ik heb een goede bui en geef ze hun zin hahaha….
Bij aankomst in Deventer wordt ik als goede bekende onthaalt, ik ben tenslotte drie weken geleden met een ander gezelschap ook te gast geweest. Ik weet de weg en ga het eten verder klaarzetten, ‘Mijn”gezinnetje is half aanwezig, de mensen van techniek zijn bijna klaar met het klaarmaken van het toneel en begroeten mij als vanouds joviaal…. Heerlijk als je vaker met een gezelschap meereist, je leert de mensen dan een beetje beter kennen. Ook de bus uit Groningen met Bert aan het stuur is vroeg vandaag…. Dat zou je niet verwachten op vrijdag, meestal is het verkeer dan behoorlijk hectisch, maar ze hadden geluk. Guus en Ollie waren allebei mee met de bus dus zullen er vandaag geen late eters zijn, de kids komen namelijk meestal wat later zodat ze niet te lang voor de voorstelling al in het theater hoeven te zijn.
Langzaam maar zeker druppelt de rest van de Medea familie ook binnen en gelukkig is het eten precies om half zes klaar zodat een hongerige crew kan “aanvallen”.
Malou is vandaag iets later dus houd ik voor haar een bordje apart, de rest eet gezellig aan de grote tafel en geniet van echte Deventer koek bij de koffie die na het diner volgt.
Mijn grote vriend Bert helpt met afwassen in de super spoelkeuken die er hier is en daarom ben ik al om kwart voor zeven klaar om de reis naar huis te beginnen. Op de terugweg nog een lekker ijsje bij het tankstation gehaald en tevreden op de bank gaan zitten….. Niet iedere dag verloopt zo gemakkelijk, maar ik gebruik deze ideale situatie toch als voorbeeld voor war een cateraar in het theater meemaakt.
Medea familie, bedankt voor jullie leuke collegialiteit en graag tot een volgende tour…. Eriq



Geen opmerkingen: